Vrouwen-weer

22 februari 2017 - Omarama, Nieuw-Zeeland

Hebben we dan echt zoveel geluk met het weer? Niet dat het aan de westkust heel zonnig was maar we hebben toch alles met wat zon kunnen zien en dat ondanks dat het in Te Anau b.v. gemideld zo'n 11 meter regen valt per jaar!!! d.w.z. zo'n 3 cmtr per dag !! Vonnie moest lachen toen ik zei dat het vrouwenweer was; ze begreep het onmiddellijk; misschien is het weer nog veranderlijker dan....

Gelukkig hadden we wat reserve dagen op belangrijke plaatsen ingerekend en ook al was het weer niet altijd heel zonnig, toch mooi genoeg om al het moois te zien; na de Milford Sound en Doubtfull Sound hebben we nog een dagtrack van de Keppler track gedaan maar helaas het regende “cats and dogs”.

Vanuit de westkust reden we naar de zuidkust, naar de “Catlins” een erg mooi deel van N.Z. Maar het spannendste was de zoektocht naar de geel-oog pinquin; erg zeldzaam, dus wij naar de “Curio baai” waar ze bij hoogtij en schemering aan land plegen te komen, half zes, wij dus op tijd; de beukende golven waren spectaculair maar de pinquins kwamen niet, wij wachtten en toen we stijf van de kou waren en op het punt stonden naar ons hotelletje terug te gaan, kwamen er twee pinquins aan land, inmiddels was het bijna 9 uur ! er bleken er slechts 4 hier te nestelen.

Bij Bluff bereikten we het zuidelijkste punt van het zuideiland om daarna langs de oostkust in Dunedin te komen, een aardige stad waar juist een doedelzakkenband concours was, indachtig dat Dunedin echt schottisch is en de oorspronkelijke naam is van Edinburgh.

We kunnen het kennelijk niet laten en ondanks één-heup en slechte knieën gingen we naar tunnelbeach, heen is oke maar terug een uitdaging zo'n 150 meter echt steil omhoog; maar de moeite waard.

Nu zijn we in Omarama, en hier bezochten we de Clay Cliffs en gisteren Mt Cook village met de gletsers en besneeuwde bergtoppen, schitterend, zeker bij het stralende weer dat we hadden.

Er resten nog slechts 6 dagen en dan hopen we ieder van jullie in gezondheid terug te zien, bedankt voor de vele reactie's.

Lieve groet van Tyvon

1. Lies baars:
    Hallo Tyvon,
    Wat een prachtig land dat New Zealand! En wat een diversiteit in landschappen. De ene keer denk je Ierland, dan weer Noorwegen, dan weer Zuid-Spanje (hebben we ook ontdekt) en vandaag weer Patagonie. En dat allemaal in een land. Het is dat wij het te ver vinden maar anders werd het ons volgende reisdoel. Prachtig. De dag dat jullie terugkomen, varen wij over naar Marokko. De veerboten gaan weer, de storm is gaan liggen. Tot ziens in ons mooie Kikkerlandje
  2. Lies baars:
    22 februari 2017
    Oh, ik vergeet nog iets. In mijn boekenrommelwinkeltje heb ik een engelstalig boek vol met maorikunst gevonden. Speciaal voor jullie meegenomen!
  3. Corry Versteijnen:
    22 februari 2017
    Prachtig wat een mooi land. Tot volgende week geniet er nog maar even van. Groetjes Corry
  4. Amber van Schendel:
    Geweldig verhaal, weer !
    Ik hoop dat alles goed gaat, wel moedig ondanks slechte kniën etc dit te gaan doen maar de moeite waard ik volg jullie met plezier.
    hier alles ok mijn boek is bijna klaar
  5. Toos rotteveel:
    22 februari 2017
    Met belangstelling je ervaringen gelezen en de foto" gezien. Geniet nog maar even en tot ziens in Holland.
    Toos
  6. Aaffien:
    22 februari 2017
    Wat een veelzijdig land. Prachtig!!
    Wens jullie hele goeie laatste dagen en een. Goeie terugreis naar stormachtig Nederland.
  7. Adri:
    23 februari 2017
    Het blijft adembenemend wat we te zien krijgen ! Bijzonder de geel-oog Pinguïn en fijn hem toch nog gezien te hebben, ondanks de kou.

Moest wel lachen om dat kleine mannetje bij de doedelzak blazers.
    Lieve twee nog even genieten en dan weer terug in ook het mooie Nederland!!!!Lieve groet A3
  8. Nicole:
    23 februari 2017
    Wat mooi om te lezen allemaal weer! We hopen jullie in goede gezondheid terug in NL te zien, wellicht de 12e op verjaardag A&C? xxx
  9. Antoinette:
    24 februari 2017
    Geniet nog van jullie laatste dagen. Ik ben sinds 22 februari terug van Zuid-Afrika. We hebben 8 volle dagen zonder WiFi gezeten en heb daarom niet kunnen reageren. Toch leuk om jullie te kunnen volgen.
    Kom veilig weer thuis.
  10. Marja:
    25 februari 2017
    Wat een leuk verhaal weer. En weer schitterende foto's. Het is een prachtig land. Moedig dat jullie ondanks de ongemakken' alle moeilijke trips gewoon doen. Klasse!! Geniet nog van jullie laatste week. Een heel goede reis terug. Liefs Marja
  11. Indy:
    5 maart 2017