Eind goed al goed

3 maart 2017 - Tilburg, Nederland

We zijn geland en staan weer in het klompenland; de terugvlucht was volgens schema maar 28 uur vliegen en daar bovenop nog 3x3 uur op vliegvelden maken het tot een zeer vermoeiende reis.

Christchurch heeft niet veel te bieden, zeker niet na de aardbeving 6 jaar geleden,die in het centrum enorm veel schade heeft aangericht. Wel maakten we een fantastische zeilboottocht vanuit Akaroa waarbij we de zeldzame Hector dolfijnen naast onze boot zagen en de Blauwe pinquins, ook albatrossen en seals, en dat bij prachtig weer. Het was een schitterende afsluiting van onze reis. We reden 7.450 kilometer totaal door zowel Noord als Zuid eiland.

Hiermee is dit het einde van onze blog en danken we iedereen die op onze blog heeft gereageerd van harte.

We hopen ieder van jullie de komende maanden te ontmoeten.

Lieve groet van ons beiden.

1. Marja:
    3 maart 2017
    Wat een mooie afsluiting, deze zeiltocht. Het is een fantastische reis geweest en heel leuk om het zo meegemaakt te hebben. Gelukkig veilig aangekomen in ons kikkerlandje en nu uitrusten en alles op je in laten werken. Zo veel gezien en meegemaakt. En weer wennen aan je eigen huis. Al is het altijd weer fijn om in je eigen bed te slapen. Hartelijk bedankt dat ik het op deze manier mee mocht maken en ik hoop jullie in de komende tijd te ontmoeten. Maar rust eerst heerlijk uit. Lieve groet voor jullie, Marja
  2. Aaffien:
    3 maart 2017
    Fijn dat jullie goed zijn thuis gekomen.
    Als jullie weer geacclimatiseerd zijn maar weer eens plannen maken om elkaar te zien.
    Lieve groeten uit Heino
  3. Antoinette:
    3 maart 2017
    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen. We hebben genoten van jullie verslagen. Misschien kunnen we, als jullie je weer wat thuisvoelen, de film eens bekijken in Lommel.
    groetjes en welkom thuis
  4. Toos rotteveel:
    3 maart 2017
    Fijn dat jullie een goede, hebben afgesloten.
    Rust uit en verder veel groeten, Hier gaat het goed. Toos
  5. Peter en Elly:
    Lieve twee,
    Weer welkom thuis. Nu maar bijkomen van deze prachtige reis. We hebben genoten van jullie verhalen en mooie foto's. Lieve groet Peter en Elly.
  6. Jozef en Jeanny de Beer:
    4 maart 2017
    Lieve globetrotters,
    Boordevol met reisindrukken weer veilig op je eigen benen terug in
    SamenVerderLand... goed gedaan en welkom thuis. Over de bijzonderheden
    van jullie reis krijgen we in de komende tijd nog van alles te zien en te horen,
    als er een lofwaardige traditie wordt voortgezet , maar jullie verhalen en zeker
    ook de illustratieve foto's gaven ons al een aardig idee over het land van onze
    allerverste overburen met die indrukwekkende natuur, en dan denk ik hier aan die
    enorme rotspartij met twee pieken en daarvoor een normaal gesproken forse man
    die in vergelijking daarbij overkomt als een minimier. Bravo voor de fotografe !
    En nu heerlijk tot rust komen en bijslapen en nagenieten van deze bijzondere
    ontdekkingstocht.
    Jeanny en Jozef
  7. Adri:
    6 maart 2017
    Lieve twee, fijn dat jullie weer goed zijn thuisgekomen en nu weer in het kleine Nederland
    alle foto's bekijken en nagenieten van al het moois dat jullie hebben gezien. Super zo'n fantastische reis. Lieve groet maar weer van A3
  8. Ramon en carol:
    13 maart 2017