Fahrenheit of Vare

5 januari 2017 - Russell, Nieuw-Zeeland

Het leek alsof de Maori= met de hun niet eigen kerstgedachte= zongen: Nu sijt wellekomme uit zo'n hoge sfeer ; ge komt toch van zo verre, bij ons neer. Wij waren inderdaad verheugd na zo'n lang verblijf van 26 uur in de hoge sferen weer op aarde terug te zijn beland.

De nieuwjaarswende hadden wij gedacht op speciale manier in het vliegtuig te vieren en zo gebeurde het ook: er gebeurde niets ,een nieuwjaarswens van de captain daargelaten.

Dan direct op pad om de huurauto op te halen; dat ging vlot en dan rijden : dat is andere koek; moe, in een andere auto, een automaat, links rijden en in een drukke stad zonder navigatiesysteem ons hotel zoeken daar deden we echt lang over want we kwamen regelmatig in eenrichtingsfuiken terecht maar eind goed al goed. Inmiddels was het maandagmiddag rond 5uur en en na een snelle hap in een BYO [bring your owndrink] vielen we in een lange nachtrust. De volgende dag langs de oostkant van het Noordereiland naar Wangarei [ mooie waterval in dito park] en door naar Paihia. Vlakbij in Kerikeri bezochten we nog het oudste stenen gebouw [slechts uit 1835!] van N.Z. en de St James Church gebouwd met vooral hout van de kauribomen. Gisteren hebben we eerst Waitangi bezocht, de plaats waar het vredesverdrag tussen de Maori koningen en de nieuwe kolonisten werd gesloten daarna hebben we Russel en de Bay of Islands bezocht ;bijzonder schilderachtig plaatsje met een leuk historische kerkje [Christ Church] nog mede dankzij Darwin gesticht.

Via een gravelweggetje reden we terug naar ons hotelletje; ik kon een aanstelling als pizzabakker bekomen, maar heb daar vanaf gezien want vandaag gaan we het Waipoua forest bezoeken. Daarin bevinden zich de Kauri bomen, sommige wel 3000 jaar oud , de grootste is de Tana Mahuta [vadergod van het bos] met een omvang van 14mtr en 51mtr hoog. Naast het prachtige hout levert de boom het hars Kaurigom dat nu als amber bekend staat. Maar voor Vonny was het hoogtepunt de geweldige varens, als bomen klimmen ze naar het zonlicht. Er bestaat dus naast Fahrenheit ook een varenmeid.

Nu zijn we terug in Auckland, waar we 2 dagen blijven.

Meteorologisch bericht: zonneschijn en geen regen

Lieve groet van de globetrotters.

1. Corry Versteijnen:
    5 januari 2017
    Allereerst een heel gelukkig en gezond 2017.
    Wat een reis moet er niet aan denken.
    Verheug me op al de verhalen die ik van jullie mag ontvangen, het eerste verhaal is zoals ik gewend ben van jullie al weer geweldig.
    Groetjes Corry
  2. Toos rotteveel:
    5 januari 2017
    Hallo wat een zwaar begin. Ik hoop en denk dat Julie wel gauw
    geacclimatiseerd raken. Boeiend in ieder geval .Toos
  3. Vera:
    5 januari 2017
    Welcome! Great to hear you both arrived tired but well. Wish a wonderful time, lots of pics and more stories. Looking forward.
  4. Marja:
    Fijn dat jullie er zijn. Allereerst een heel goed 2017 gewenst! Jullie zijn het
    jaar in ieder geval goed begonnen met deze reis.
    Leuk de eerste foto's te zien. Ik volg jullie.....
  5. Antoinette:
    6 januari 2017
    Wat zal dat weer een mooie film opleveren. Ik reis met jullie mee.
    En natuurlijk nog de best wensen voor 2017 dat jullie zo mooi beginnen.
    Goede reis
  6. Peter en Elly:
    6 januari 2017
    Allereerst een goed en avontuurlijk 2017 gewenst. Avontuurlijk zal het zeker worden het 1e verslag is daar al een bewijs van. Erg leuk om jullie op deze manier te volgen. We kijken alweer uit naar het volgende verslag. Lieve groetjes Peter en Elly.
  7. Pvandereijk:
    6 januari 2017
    19 gr. heerlijk. hier vriest het. linksrijden, take care, vooral bij het wegrijden wil de routine het weleens overnemen.ik had een groot carton op mijn stuur gelegd, al was ik toen nog niet dom. heel veel plezier en de beste wensen had
    ik meen ik al meegegeven
    piet en elly
  8. Adri:
    8 januari 2017
    Hartelijk dank voor het verslag en ja, wat zal dat even wennen zijn in een andere auto, zeker een automaat!!! Maar Ton, het is je gelukt, had niet anders verwacht. Geniet samen van al het moois wat nog gaat komen.
    Hartelijke groet , A3
  9. Eline:
    8 januari 2017
    Gelukkig goed aangekomen...nu heerlijk genieten en ons mee laten genieten van jullie verhalen
    Xxx
  10. Amber van Schendel:
    11 januari 2017
    Geweldig weer om te lezen en weer wat nieuws geleerd een "varenheid" ! ik kijk al uit naar het volgende verhaal en leuke foto's ziet er goed uit
  11. Aaffien:
    12 januari 2017
    Gelukkig New Year In New Seeland
    De foto's van het groen doen ons regelrecht terug verlangen aan Australië. Geniet van jullie avonturen.. tot het volgende verhaal ergens anders vandaag.
    Liefs uit Heino
  12. Indy:
    14 januari 2017
    Veel suc6 en natuurlijk plezier, geniet!